Постинг
09.05.2009 11:29 -
Предизборна кампания - 2009 г.
Повод за тези мои размисли е участието ми в набирането на подписи за регистрация на Синята коалиция.
И друг път съм участвала в такива кампании, но с такова омерзение от политиката, такова отчаяние и такова отчуждение между хората не се бях сблъсквала.Изглежда освен пълното разграждане на гражданското общество, в България е изчезнало обществото като цяло.То се е атомизирало напълно. Хората не се познават, не си говорят, между тях се е настанила ако не омраза, то пълно отсъствие на съпричастност един към друг, на солидарност помежду им.Освен това цари пълно объркване в това, кой кой е в българската политика.Това поставя пред предстоящата изборна кампания множество проблеми, а също така необходимостта от подходи към избирателя коренно различни от предишните.
Разбира се, традиционните форми на предизборната кампания и този път ще бъдат важни - на концертите, митингите, хепънингите, партиите и кандидатите трябва да артикулират най-общо посланията си, основните положения на партийните програми, да се окуражат както твърдите поддръжници, така също симпатизантите и избирателите, които припознават съответните партии като свои представители в Европейския парламент и Народното събрание.
Оттам нататък кандидатите за евродепутати и кандидатите за народни представители наистина трябва да влезнат в пряк диалог с избирателите - по площади, пазари , улици.
Те трябва да имат куража да изслушат хората за грешките, които партиите са допуснали и в управлението, и в опозиция.След това да обяснят защо спрените още от 2001 година реформи трябва да бъдат продължени.Това обяснениеи трябва да бъде конкретно и ясно, без популизъм и заиграване с надеждите на хората.Особеността на тази предизборна кампания е, че на хората трябва да бъде казано много ясно, че реално икономическата криза в България ще се разрази с цялата си мощ през есента и зимата и тогава повече от всякога на България ще бъде необходимо парламентарно мнозинство, правителство и представители в Еврапейския парламент, които не просто да обещаят, а да знаят как да изведат страната от кризата.
За да бъде въздействаща тази кампания в нея трябва да вземат участие хората на изкуството, чрез средствата на изкуството.
Много вниметелно трябва да се прокара разделителната линия между изборите за депутати в Европейския парламент и да се внимава кандидатите за народни представители в новото Народно събрание да не бъдат преекспонирани.
И друг път съм участвала в такива кампании, но с такова омерзение от политиката, такова отчаяние и такова отчуждение между хората не се бях сблъсквала.Изглежда освен пълното разграждане на гражданското общество, в България е изчезнало обществото като цяло.То се е атомизирало напълно. Хората не се познават, не си говорят, между тях се е настанила ако не омраза, то пълно отсъствие на съпричастност един към друг, на солидарност помежду им.Освен това цари пълно объркване в това, кой кой е в българската политика.Това поставя пред предстоящата изборна кампания множество проблеми, а също така необходимостта от подходи към избирателя коренно различни от предишните.
Разбира се, традиционните форми на предизборната кампания и този път ще бъдат важни - на концертите, митингите, хепънингите, партиите и кандидатите трябва да артикулират най-общо посланията си, основните положения на партийните програми, да се окуражат както твърдите поддръжници, така също симпатизантите и избирателите, които припознават съответните партии като свои представители в Европейския парламент и Народното събрание.
Оттам нататък кандидатите за евродепутати и кандидатите за народни представители наистина трябва да влезнат в пряк диалог с избирателите - по площади, пазари , улици.
Те трябва да имат куража да изслушат хората за грешките, които партиите са допуснали и в управлението, и в опозиция.След това да обяснят защо спрените още от 2001 година реформи трябва да бъдат продължени.Това обяснениеи трябва да бъде конкретно и ясно, без популизъм и заиграване с надеждите на хората.Особеността на тази предизборна кампания е, че на хората трябва да бъде казано много ясно, че реално икономическата криза в България ще се разрази с цялата си мощ през есента и зимата и тогава повече от всякога на България ще бъде необходимо парламентарно мнозинство, правителство и представители в Еврапейския парламент, които не просто да обещаят, а да знаят как да изведат страната от кризата.
За да бъде въздействаща тази кампания в нея трябва да вземат участие хората на изкуството, чрез средствата на изкуството.
Много вниметелно трябва да се прокара разделителната линия между изборите за депутати в Европейския парламент и да се внимава кандидатите за народни представители в новото Народно събрание да не бъдат преекспонирани.
БОЙКО ! ДЯНКОВ ТЕ ЗАБЛУЖДАВА!ПАРИ ЗА ДОБ...
Трудни времена - Митко Енчев Димитров - ...
„ГНЕЗДО НА ОСИ” И В ПАРЛАМЕНТА НА Р.БЪЛГ...
Трудни времена - Митко Енчев Димитров - ...
„ГНЕЗДО НА ОСИ” И В ПАРЛАМЕНТА НА Р.БЪЛГ...
Няма коментари
Търсене
Блогрол
1. Блогът на Лъчезар Томов
2. Демократи за силна България
3. Албена Палпурина
4. Ангел Грънчаров
5. Ангел Станоев
6. Асен Генов
7. Бело Море
8. Любим линк
9. Борис Тодоров
10. Валентина Наумова
11. Ваня Панайотова
12. Весела Йорданова
13. Веселин Николов – dzver
14. Георги Алексов
15. Георги Ангелов и Светла Костадинова
16. Георги Грънчаров
17. Даниел Митов
18. Иво Йонков
19. Димитър Аврамов
20. Димитър Антонов
21. Блог за политика на Тони Господинов
22. Clixsense
2. Демократи за силна България
3. Албена Палпурина
4. Ангел Грънчаров
5. Ангел Станоев
6. Асен Генов
7. Бело Море
8. Любим линк
9. Борис Тодоров
10. Валентина Наумова
11. Ваня Панайотова
12. Весела Йорданова
13. Веселин Николов – dzver
14. Георги Алексов
15. Георги Ангелов и Светла Костадинова
16. Георги Грънчаров
17. Даниел Митов
18. Иво Йонков
19. Димитър Аврамов
20. Димитър Антонов
21. Блог за политика на Тони Господинов
22. Clixsense